Saturday, May 15, 2010

LEMAHNYA DIRIKU…??
Kini aku berada di Johor baharu..
Aku tinggal bersama kawan-kawan yang ku kenali di dalam kursus yang berlainan kos….
Hairan pon ada, bimbang pon ada…
Disini ku lihat mad’u xdklah sangat bermasalah dari segi fizikal tetapi lebih kepada dalaman…
Walau mereka lebih berusia dari ku aku boleh ‘masuk’ mengauli mereka tetapi susah untuk ku berislah kepada mereka…
Mereka paham tentang agama tetapi kenapa masih tinggalkanya dan melakukan …
Itu yang pelik bagi ku…
Jika ditanyakan takut akan balasan dari Allah pasti semua takut…
Tetapi kenapa masih melakukn perkara yang dilarangi…???
Disini dapat kulihat kawan-kawan baru ku yang terdiri daripada senior-senior…
Solat xpenah cukup…
Baca Al-Quran lagi la aku x pernah dengar…
Tapi kalu cakap pasal kawin fuh…
1jam pon xckp nak dengar…
Kalu bercakap tentnag face book lagi la…
Dalam keadaan ni aku hanya dapat member input-input kepada mereka secara imformation…
Contohnya dari segi tarian ponco-ponco..
Disebalik tarian itu adalah akan membentuk tanda salib…
Disini nampak la mad’u kurang pengetahuan… sedangkan perkara ne dah lama diperkatakan..
Disini , aku adalah ganjil kerana hanya aku sorang ye berlaianan penampilan..
Itu yg amat ku bimbangi…
Bimbang aku kembali kepada zaman jahiliyah ku…
Moga Allah membimbing dan melindungi ku dari malapetaka yang ku bimbangi…
Ya Allah kuatkan iman ku..

No comments:

Post a Comment