Friday, November 19, 2010

ku pohon jalan pejuangan pada MU YA ALLAH

Alhamdulillah ,
terima kasih Ya Allah kerana telah memberi rezeki kepadaku..
dalam 2-3 minggu ini , banyak panggilan untuk interview ku perolehi,
Terima kasih Ya Allah ku ucapkan..
dulu aku ingin kerja jauh-jauh (iaitu luar dari negeriku) supaya dapat terus pejuangan, tetapi yang selalu kudapat adalah dari negeriku sendiri..
susah untuk ku terus bergerak macam nie,
dan kemudian aku dapat tawaran untuk menjadi technician DI AREA NEGERIKU,
aku akn bermula pada minggu depan untuk mendaftar di tempat baru, walau latihan industri ku di Airport masih belum habis, aku mohon untuk cuti seminggu untuk menyesuaikan diri bekerja ditempat baru , supaya jika dalam tempuh seminggu tu aku berasa tidak selesa aku masih boleh meneruskan latihan industri di tempat lama..
ring.... ring..
aku dapat call dari syarikat pERAI untuk interview sbg QA Enggineer ...
terasa berat pula nak pegi, sebab bila fikir nak kena cari tempat tinggal dan transpot lagi kalu dapat keja kat perai, memng aku ada saudara di sana tp xkn nak susahkan diorng.. lagipon susah kalu duduk umah orang nie..
parent pula lebih suka aku bekerja di area negeri, memng aku pon suka sb x banyak duit keluar, tapi bila fikir aku nak hidup dalam pejuangan , aku serba salah...
DUNIA INI HANYA SEBENTAR, AKHIRAT KEHIDUPAN ABADI..
bila ingat ayat tu aku rasa serba salah, dan syarikat perai nak interview aku minggu depan hari isnin, aku pula start keja di tempat baru hari Isnin..
hm... macam mane ek....
aku mohon tempoh untuk beritahu jawapan pada hari isnin, harapnya aku dapat la tau time keja di tempat baru aku tu UNTUK SEMINGGU..
harap2 ada ct dalam seminggu tu time office hour...
hm tp susah juga r sb parent mahu aku duduk di dalam negeri..
YA ALLAH AKU MOHON KAU BERI YANG TERBAIK UNTUKKU, DAN JIKA YANG TERBAIK TELAH KAU BERI UNTUKKU KAU PERMUDAHKANLAH URUSAN KU..
TUNJUKKAN KU KEJAYAAN DIDUNIA DAN AKHIRAT........
SESIAPA YANG BACA NIE TLG DOAKAN UNTUK AKU EK..
SYUKRAN ...
SALAM

No comments:

Post a Comment